Peugeot 208 je stálicí v nabídce francouzské automobilky. Tento malý městský vůz se v posledních generacích těší veliké oblibě. Není divu – tento prcek nejen dobře vypadá, ale také skvěle jezdí a nabízí řidiči dostatečný komfort pro každodenní spěch v městském provozu. Malá auta jsou často zbytečně opomíjena. V době, kdy si řada řidičů dokazuje sebevědomí ve velkém voze, je radost usednout do auta, které je do města naprosto akurátní. Navíc ve výbavě GT umí 208 vystoupit z řady – a to i bez toho, aby měřila pět metrů na délku a dva na šířku. Atraktivní vzhled, moderní interiér a solidní jízdní vlastnosti dělají z modelu 208 ideálního parťáka. Výborná manévrovatelnost, agilita a fakt, že na přeplněném sídlišti zaparkujete s mnohem větší pravděpodobností, by leckdy ocenil i soused v nabubřelém SUV.
Základní informace
Délka: 4 055 mm
Šířka: 1 745 mm (bez zpětných zrcátek)
Výška: 1 430 mm
Rozvor: 2 540 mm
Objem motoru: 1 199 cm3
Palivo: Benzin + elektro
Výkon: 100 kW
Převodovka: Automatická převodovka e-DCS6
Cena testované verze: od 690.000 Kč
Peugeot 208 ve fotogalerii
Nový Peugeot 208 hýří sebevědomím. Modernizovaná příď vozu je hodně dravá a rozhodně umí zaujmout.
Drobné změny v designu exteriéru novince dozajista prospěly. Především ve výbavě GT je nová 208 opravdu pohledným vozem.
Díky délce jen lehce přes čtyři metry je život s 208 v městské džungli pohodový.
Byť za volantem malého Peugeotu můžeme vidět v převaze řidičky, za volant tohoto konkrétního kousku rozhodně nebude mít kdokoliv problém usednout.
Metalická barva žlutá AGUEDA je v kombinaci s lesklými černými doplňky karoserie opravdu vyzývavá.
Dvojitá koncovka výfukového systému potěší snad každého. Drobný detail, který však v celkovém měřítku dělá se vzhledem velké věci.
Přední světlomety Full LED s automatickou výškovou regulací a LED denní světla s kresbou „3 drápů“. Denní svícení je již od základní výbavy, to Full LED světlomety až v nejvyšším stupni GT.
Zadní sdružené LED světlomety s kresbou „3 drápů“ a velkorysí spoiler pátých dveří opět dodávají vozu na atraktivitě.
Základní cena nového Peugeotu 208 činí 465.000 Kč. Za tuto sumu získáte opravdu jen to nejnutnější z výbavy, pod kapotou pak pracuje základní tříválcová jednotka PureTech s maximálním výkonem 100 koní. Slabší hybridní jednotka s výkonem 110 koní a automatickou převodovkou stojí o 95.000 Kč více nežli specifikace se spalovací dvanáctistovkou. Silnější hybrid s výkonem 145 koní je dostupný až od druhého stupně výbavy a připlácí se dalších 80.000 Kč.
Čistě elektrická 208 stojí minimálně 720.000 Kč, ve výbavě GT pak 855.000 Kč v případě silnějšího elektromotoru. Cenou se tak novinka nikterak zásadně nepodbízí.
Do tohoto vozu je velmi jendoduché se na první pohled zamilovat.
Jízda s novou 208 je zábavná, silnější hybridní jednotka dává vozu příjemnou agilitu. Auto jde příjemně za plynem, potěší i solidní zvukový projev. V městském provozu oceníte výbornou manévrovatelnost a příjemně zlehka nastavené řízení.
Osmnáctipalcové disky kol z lehkých slitin dávají podvozku hodně zabrat. Na kvalitní vozovce oceníte stabilitu a jistotu v zatáčkách i při dynamičtějším jízdním stylu naopak na rozbitých cestách se podvozek trochu trápí. Inu za krásu se platí, do města bych tak volil o palec menší disky s vyšší pneumatikou.
Hybridní pohonná jednotka s maximálním výkonem 145 koní kombinuje zážehovou dvanáctistovku a elektromotor. Kapacita Lithium-ion baterie činí 890 Wh.
Ve spojení se šestistupňovou automatickou převodovkou nabízí 208 příjemně kultivovanou jízdu. Vše pracuje jak má, potěší i příjemná spotřeba okolo 5 litrů na sto kilometrů.
Interiér inovované 208 prošel pouze drobnými změnami. Nadále tak zůstává netradiční řešení palubní desky i-Cocpkit, jenž kombinuje vyvýšené budíky a volat menších rozměrů.
Materiály a zpracování je na dobré úrovni, oproti Fabii či Polu je však rozdíl stále patrný.
Sportovně vyhlížející sedadla nabízejí skvělou oporu těla, potěší i dostatečně dlouhý sedák pro oporu stehen.
Z pohledu ergonomie je vše v pořádku, snad jen otravné ovládání klimatizace skrze dotykovou obrazovku. Díky lehkému natočení displeje středového multimediálního systému je vše výborně čitelné.
Díky všudypřítomné černé barvě včetně stropu působí interiér stísněným dojmem, ve skutečnosti je přední část překvapivě prostorná.
Digitální přístrojový štít je doře čitelný za všech světelných podmínek.
Deseti palcový displej multimediálního systému prošel lehkou modernizací. Ovládání je intuitivní, stejně tak propojení s chytrým zařízením. Snad jen některé dotykové plochy by mohli být větší. za jízdy je nelze bezpečně ovládat.
Základní ovládání některých prvků našlo své místo na praktické liště. Všudypřítomný klavírní lesk je po chvíli zapatlaný chtě nechce.
Volič automatické převodovky moc originality nepopral, známe jej i z ostatních modelů skupiny Stelantis.
Na zadních sedadlech je to s prostorem o poznání horší nežli vpředu. Pro čtyři dospělé to bude tak akorát. Ve třech cestujících bude limitující i prostor v oblasti ramenou.
Základní objem zavazadelníku činí 352 litrů. Sedadla druhé řady lze jednoduše sklopit a navýšit tak objem až na maximálních 1.163 litrů.
Hodnocení
Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.
Plusy modelu Peugeot 208
Sportovní vzhled výbavy GT
Ideální rozměry do městského provozu
Agilnost hybridního pohonného ústrojí
Jisté jízdní vlastnosti i při dynamické jízdě
Mínusymodelu Peugeot 208
Výbavový stupeň GT až od 660.000 Kč
Tvrdší projev podvozku s většími disky kol
Všudypřítomný klavírní lesk v interiéru je brzy zapatlaný