Volkswagen Tiguan Allspace plnil v minulých letech funkci sedmimístného SUV, jenž stálo v přímém souboji s domácím oblíbencem v podobě modelu Kodiaq. Zatímco Tiguan Allspace byla taková protáhlá krabice na kolech. Nový model, jež jde do konfrontace s Kodiaqem, přijíždí ve skvělé formě. Sebevědomý design, nejmodernější technologie, komfortní interiér to vše a mnohem více dokáže nabídnout zcela nový Tayron. Rodinné SUV, jenž perfektně kombinuje moderní technologie s osvědčeními pohonnými jednotkami, výbornou dvouspojkovou převodovkou DSG a vyspělým pohonem všech čtyř kol. Novému Tyaronu je těžké něco zásadního vytknout. V mnohém jsou si s Kodiaqem podobní, takže českému zákazníkovi bude po chuti. Za letošní rok se na českém trhu prodalo již 780 kusů. Tímto výkonem si prozatím drží skvělé 19 místo v segmentu SUV-C.
Nový Tayron míří hodně vysoko. Svým designem umí rozhodně zaujmout, především pak v testované specifikaci R-Line.
Sportovně-elegantní karoserie budí respekt svým sebevědomým postojem. Volkswagen se v případě modelu Tayron příjemně uvolnil a nechal prostor více emocím. Výsledný efekt funguje a právě celkový vzhled vozu bude pro zákazníka rozhodujícím se mezi Kodiaqem a Tyaronem zásadním.
Na délku měří Tayron 4 792 mm, což je o 3,4 centimetru více nežli Kodiaq. Rozvor je však identický (2 789 mm).
Cena nového Tayrona startuje na částce od 999 000 Kč a to ve verzi Limited s mild-hybridní pohonnou jednotkou o objemu 1,5 litru, výkonem 150 koňských sil a sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG..
Nabídka výbavových linií je vskutku široká. Hned šest stupňů výbavy a samozřejmě možnost příplatkových položek. Zlatá střední cesta v případě modelu Tayron poskočí na částky okolo 1,3 milionu korun. Vrcholná provedení pak atakují částky 1,6 milionu korun. Pří srovnání podobných konfigurací modelu Kodiaq vyplívá fakt, že Tayron je vždy řádově o 50 000 – 100 000 Kč dražší.
LED světlomety se dvěma světelnými moduly potěší výbornou světelnou účinností.
LED zadní světla zaujmou líbivou grafikou a originálním světelným podpisem.
Vpředu osvětlené logo a LED lišta propojující světlomety.
Na zádi totožný prvek. Červeně podsvícené logo automobilky působí tak trochu chuligánsky.
Zajímavým prvkem je chromová lišta, která se táhne od předního sloupku až na samotnou záď vozu, kde se rozšiřuje.
Výbava R-Line disponuje podstatně dravějším vzhledem a to díky přepracovanému nárazníku. Na exkluzivitě přidává i temně fialový odstín karoserie.
Dvaceti palcové disky kol jsou vzhledem k mohutné karoserii adekvátní velikostí. Ve výbavě R-Line za ně nemusíte ani připlácet.
Jízda s novým Tayronem se nikterak zásadně neliší od domácího Kodiaqu. Snad jen podvozek se dokáže ještě lépe vypořádat s většinou nerovností. Jízda se nese na vlnách komfortu, potěší však stabilita a celkové spojení s vozovkou. Při dynamické jízdě je podvozek překvapivě jistý.
V městském provozu oceníte skvělý výhled z vozu, dobrou manévrovatelnost a jízdní agilitu. Tayron je však primárně skvělým parťákem pro dlouhé dálniční štreky. Jízda je kultivovaná, kabina skvěle odhlučněná a tak i po dlouhé cestě vystupujete z vozu odpočatí.
Pod kapotou testovaného vozu se nachází dvoulitrový diesel s maximálním výkonem 142 kilowatt. Tato jednotka je nabízena s automatickou převodovkou DSG o sedmi rychlostních stupních a s pohonem 4×4.
Předností této pohonné soustavy je kultivovaný chod podložený i skvělou spotřebou okolo sedmi litrů na sto kilometrů. To je na velké SUV vážící téměř 1,9 tuny skvělý počin. Výkon 193 koní je adekvátní k celkové hmotnosti. Slabší 110 kilowattový agregát se bude muset při plně obsazeném vozu hodně snažit.
Byť sedadla v testovaném voze nedisponovala elektrickým nastavením, ideální pozici si najdete během okamžiku. Sedadla jsou příjemně tvarovaná, potěší i výborná boční opora a nastavitelná délka sedáku..
Integrované hlavové opěrky jsou výsadou verze R-Line.
Výborná sedadla dále doplňuje precizně zpracovaný volant. Šíře věnce volantu je ideální, použité materiály pak prvotřídní stejně tak jejich zpracování.
Palubní deska je čistá a elegantní. Dominantou je samostatně stojící obrazovka infotainmentu o velikosti 12,9 palce.
Obrazovka je to opravdu obrovská, v některých momentech bohužel tak trochu narušuje jinak decentní interiér.
Digitální přístrojový štít potěší přehledným grafickým provedením a samotnou čitelností.
Na středové konzoli své místo našel ovladač na volbu jízdních režimů.
To volič automatické převodovky je identický jako u nových škodovek. Na umístění pod volantem si velmi rychle zvyknete.
Až na možná zbytečnou velikost obrazovky nelze mít k infotainmentu žádných výhrad. Systém reaguje velmi rychle, potěší hezké grafické zpracování a intuitivní ovládání. Samozřejmě nechybí možnost propojení s chytrým zařízením.
Na zadních sedadlech je místa na rozdávání a to opravdu ve všech směrech.
Pohodlný přístup ulehčí například pásání dětí do autosedaček. K dispozici systém Isofix na krajních sedadlech druhé řady.
Celkem 885 litrů je prostor, který málokdy kompletně vyskládáte taškami.
Po sklopení sedadel druhé řady se objem navýší až na maximálních 2 090 litrů.
Hodnocení
Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.
Plusy modelu Volkswagen Tayron
Atraktivní design
Komfortní interiér, pohodlná sedadla
Vysoká kvalita zpracování
Kultivovaný agregát s příjemnou dynamikou i spotřebou