Opel v posledním roce významně omladil svoje portfolio nabízených modelů. Pro rok 2025 si navíc připravil zásadní novinku a to uvedení zcela nové Frontery na český trh. V záplavě novinek aliance Stellantis, která chrlí modernizace stávajících řad se občas některý ten kousek tak trochu ztratí. Příkladem může být celkem radikální změna modelu Grandland, která tak trochu zůstala bez většího zájmu. Přitom se jedná o největší SUV z nabídky Opelu, jenž prezentuje nový designový jazyk automobilky pro následující roky. Na Evropské scéně se jednoduše Opelu daří významně lépe, nežli na trhu zdejším. Od začátku roku si pomyslná vlajková loď Opelu připsala pouhopouhých 124 registrací s tržním podílem 0,28 procenta. Novinka má rozhodně potenciál oslovit více zákazníků, především ty, jenž hledají netradiční design a komfortní svezení.
Nový Opel Grandland cílí na aktivní rodiny poptávající prostorný vůz z kategorie SUV. Byť na délku ztrácí na oblíbený Kodiaq cca deset centimetrů v ostatních parametrech nikterak nezaostává.
Po designové stránce se Grandland snaží zaujmout více futuristickými tvary nežli svalnatou karoserií typickou pro segment sportovně užitkových vozů.
Intelli-Lux HD světlomety jsou propojeny tenkým LED páskem. Maska působí moderně, celkový design přídě je čistý a uhlazený.
Intelli-Lux HD světlomety jsou dostupné až ve druhém stupni výbavy GS. Opel celkově zjednodušil nabídku svých modelů. Grandland je tak nabízen v základním provedení Edition, kde naleznete téměř kompletní výbavu. Verze GS pak přidává pouze vybrané prvky.
19“ dvoubarevné broušené ráfky Diamond Cut vypadají vkusně. Menší kola by se ve velikých podbězích celkem ztrácela.
Měděná metalíza Impakt je v ceně již od základní výbavy. Barva vypadá moderně a mnoho jiných vozů ji nemá.
LED zadní světla zaujmou svým minimalistickým vzhledem. Zároveň se táhnou přes celou šíři vozu. Zajímavostí je osvětlený nápis Opel na pátých dveřích.
Jízda s novým Grandlandem je především o komfortním svezení celé rodiny. Potěší dobře nastavený podvozek, celková kultivovanost a příjemná dynamika téměř dvou set koní pod kapotou.
V městském provozu oceníte dobrou manévrovatelnost, řízení je příjemně nastavené. Grandland se prezentuje jako ideální parťák pro každodenní využití v městském provozu.
Plug-in hybridní jednotka nabízející výkon 195 koní potěší příjemnou dynamikou. Na okreskách je příjemně agilní a v kombinaci s pohodlným podvozkem budete za volant usedat rádi.
Nový Grandland je nabízen ve třech konfiguracích. Základem nabídky je hybridní dvanáctistovka s výkonem 145 koní. Plug-in hybridní jednotka nabízí výkon 195 koní a nejvíce výkonu nabídne čistě elektrická verze. Ta nabízí výkon 213 koní, respektive 325 koní v případě nejsilnější specifikace.
V interiéru nejvíce oceníte velmi pohodlná sedadla. Díky velkorysému rozsahu nastavení si svoji pohodlnou pozici najde každý.
Palubní deska je přehledná a z pohledu ergonomie na dobré úrovni.
Hlavní dominantou je dvojice displejů: 10“ barevný informační displej řidiče a 16“ navigační systém Navi Pro.
Na volantu mě neoslovila tlačítka, která se hůře ovládají.
Dvojice displejů zobrazuje veškeré informace. Středový displej infotainmentu jednoduše spojíte se svým chytrým zařízením.
Volič automatické převodovky má své místo na mohutné středové konzoli.
Z vozu je příjemný výhled, displeje obrazovek nikterak zásadně neodpoutávají pozornost řidiče.
Sedadla nabízejí možnost prodloužení sedáku.
Na zadních sedadlech je místa tak akorát, rozhodně bych uvítal více místa před koleny.
Základní objem zavazadelníku činí 550 litrů, což je průměrná velikost. Od Opelu bych zde čekal větší snahu oslovit zákazníky nejen větším objemem, ale i drobnostmi v podobě háčků, síťek a dalších prvků pro pohodlný převoz předmětů.
Hodnocení
Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.