Nový vůz s cenou pod 400.000 Kč je v posledních letech čím dál tím větší zázrak. Citroenu se to povedlo, zcela nová generace modelu C3 se na českém trhu prodává v akční nabídce za 375.000 Kč. Základní cena bez využití akce činí 410.000 Kč což i nadále dělá z malého citroenu jeden z nejdostupnějších nových vozů na trhu. Dokonce i nejvyšší možná výbava se spalovací dvanáctistovkou vychází na rovný půl milion korun. Možností konfigurace je mnoho, uvedení nové C3 však není jenom o cenově dostupné nabídce. Kompletně přepracovaný model má rozhodně co nabídnout. Sympatický a svěží design karoserie je podpořen moderním vzhledem palubní desky, potěší zachování spalovacího agregátu bez elektrifikace a za nedlouho na trh vstoupí i verze Aircross s možností přepravy až sedmi cestujících.
Základní informace
Délka: 4 015 mm
Šířka: 1 813 mm (se zpětnými zrcátky)
Výška: 1 590 mm
Rozvor: 2 540 mm
Objem motoru: 1 199 cm3
Palivo: Benzin
Výkon: 74 kW
Převodovka: Manuální šestistupňová převodovka
Cena testované verze: od 500.000 Kč
Citroën C3 ve fotogalerii
Kompletně přepracovaný model C3 přijíždí se sympatickým a svěžím designem.
Na evropských trzích úspěšné malé městské auto významně změnilo svoji image. Povedeným způsobem kombinuje originální tvary s trendy ze segmentu SUV.
Rozměrově je velmi blízko Peugeot 208 ze stejné aliance Stellantis. Zatímco 208 sází spíše na dravý až sportovní vzhled, nová C3 je autem, které si na nic nehraje. Sympatický kukuč zaujal mnoho kolemjdoucích, kteří kromě nového vozu zpozorovali i nové logo automobilky.
ECOLED přední světlomety jsou dostupné od druhého stupně výbavy. V základním provedení pouze halogenové světlomety. Světelný podpis nové C3 nám je známý například z velkoprostorového Berlinga.
Novinka se povedla ze všech úhlů pohledu. LED zadní světla tomu významně pomáhají, jsou však součástí až nejvyššího stupně výbavy Max.
Nové auto v plné palbě za půl milionu korun? Ano krom modelů z řad čínských výrobců, to umí i ti evropští. Nová C3 startuje na akčních 375.000 korunách. Nabídku tvoří tři stupně výbavy s tím, že nejvyšší výbava Max lze pořídit i bez akční nabídky za rovný půl milion korun.
Celkem šest barev karoserie, doplňují celkem tři barvy ozdobných prvků a nechybí možnost dvoubarevné karoserie. Ve výbavě Max součástí ceny, jinak příplatek za rozumný peníz (5.500 Kč).
Modrá barva s označením Monte Carlo se povedla na jedničku. S bílou střechou to jednoduše funguje.
Citroen se v posledních letech vydal cestou odvážných a neotřelých řešení. Tato cesta je správná, jelikož Citroen prostě má být tak trochu jiný. Proto i v minulosti mohl slavit řadu úspěchů.
Hliníkové disky kol „ATACAMITE“ – Diamantées pneumatiky 205/50 R17. Opět bez nutnosti připlácet. V základním provedení o palec menší ocelové disky kol.
V průběhu roku se můžeme těšit i na verzi C3 Aircross, která nabídne více vnitřního prostoru a jednu velkou novinku. Na palubu se totiž nově bude moci usadit hned sedm cestujících.
Jízda s novou C3 není o ničem jiném, nežli o snaze co nejkomfortněji sloužit v městském provozu. Podvozek je nad očekávání velmi schopný a právě nástrahy městské džungle zvládá bez větších výhrad. Zároveň si nelze od řízení nic více slibovat. Zpětná vazba minimální, pocit z řízení bez emocí a počítat se musí i s mírnými náklony karoserie.
Plusové body si novinka odnáší i za dobrý výhled z vozu a celkově vyšší posed za volantem. Bezesporu potěší i výborná manévrovatelnost a díky délce jen lehce přes 4 metry si místo najdete o poznání snáze.
Nabídka nové C3 čítá trojici pohonných jednotek. Základem je zážehová dvanáctistovka bez jakékoliv elektrifikace. Pracuje ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou a disponuje maximálním výkonem 100 koní. JIž částečně elektrifikovaná jednotka je ta hybridní s maximálním výkonem 110 koní a automatickou převodovkou. Pro zájemce o čistě elektrický vůz je připraven elektromotor o výkonu 113 koní a kapacitou baterie 44 kWh.
Základní pohonná jednotka nabízí vlastně překvapivě agilní jízdu. Byť sto koní není mnoho s lehkou C3 umí nabídnout dynamiku, která pro běžné ježdění bohatě postačí. Potěší dobré odhlučnění a celková kultivovanost s průměrnou spotřebou okolo šesti litrů na sto kilometrů.
Nová koncepce palubní desky působí minimalisticky. Řidiče toho moc nerozptyluje, ergonomie na dobré úrovni.
Decentní displej budíků je umístěn nápaditě do horní linie palební desky. Head-up displej zde rozhodně není třeba. Jednoduché a funkční řešení.
Zaujme i netradičně tvarovaný multifunkční volant. Věnec volantu je dostatečně široky pro pohodlný úchop, ovládání tlačítek už tak dotažené není.
Sedadla jsou v první řadě velmi komfortní. Nicméně daní za pohodlnost je nízká opora těla v zatáčkách. Kdo má široká ramena bude dozajista spokojen.
Řidičova zóna je přehledná. Nic zbytečně nerozptyluje pozornost při řízení.
Deseti palcová obrazovka multimediálního navigačního systému potěší hezkou grafikou i intuitivním ovládáním. Nesmí chybět možnost propojení s chytrým zařízením.
Dráhy řadící páky jsou trochu delší, ocenil bych větší přesnost jednotlivých drah. Občas jednoduše danou rychlost na poprvé nenajdete.
Jak jednoduše a nápaditě osvěžit interiér.
Na zadních sedadlech to není s místem na rozdávání. Na kratší trasy se však bez problému usadí i čtveřice dospělých.
Před koleny je místa ve výsledku dostatek, limitující je spíše prostor v oblasti ramen.
Celkem 310 litrů poslouží pro každodenní provoz bez problémů. Po sklopení sedadel není problém převážt i rozměrnější předměty.
Hodnocení
Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.
Plusy modelu Citroen C3
Svěží design karoserie, líbivé barevné kombinace
Čistá a moderní palubní deska
Pohodlný jízdní projev
Příjemně agilní dvanáctistovka
Mínusymodelu Citroen C3
Pokulhávající kvalita zpracování některých detailů