Test Subaru XV 2.0i XS

Mnoho lidí při optání na značku Subaru, začne mluvit o skvělých výsledcích z WRC, kde se značka prezentuje úctyhodnými výsledky a schopnými vozy. Subaru se taktéž často pojí pouze s modelem VRX STI, to však samotnou automobilku nikterak netěší a chtěla by tak více oslovit svými rodinnými vozy. Japonská automobilka tak už není jen o modré barvě a zlatých discích, současná filosofie značky vede k oslovování rodin.

Design

Vzhled japonského crossoveru je založen na drsně vyhlížejících tvarech, které poukazují na dobrodružný styl života. Přední část vozu zaujme již tradiční šestiúhelníkovou mřížkou chladiče, přední světlomety se pak skvěle doplňují s nově tvarovaným nárazníkem. Boční partie vozu zaujmou robustními podběhy či krásnými sedmnácti palcovými disky kol z lehké slitiny. Při bočním pohledu je nejvíce vidět, že se vlastně jedná o zvednutou Imprezu doplněnou o plastové chrániče. Na zádi dominují ledkové světlomety a přesahující střecha vytvářející střešní spoiler. Zájem vzbuzují vystupující podběhy, které v zadní části vozu tvoří mohutný nárazník. Celkově je design „IxVéčka” kompaktní a zcela originální. Při srovnání s konkurenčními crossovery mě oslovily chlapské tvary a pocit, že před vámi stojí kus poctivého auta.

Interiér

Palubní deska je tvořena jednoduchými liniemi, žádné převratné designové prvky v interiéru nehledejte. Každopádně tento fakt neberu jako nevýhodu. Ke schopnému crossoveru, dle mého názoru, patří spíše účelný interiér a přesně takový „Ix Véčko” nabízí. Středovému panelu kraluje sedmi palcový dotykový infotainment Subaru Starlink, který nabízí rádio, média a možnost spojení s mobilním zařízením. Systém by na můj vkus mohl pracovat o něco rychleji, postrádal jsem i možnost navigace. Mimo multimediální systém je vůz vybaven řadou komfortních prvků jako je duální klimatizace, vyhřívaná sedadla, multifunkční kůží obšitý volant, tempomat a okna v elektrice. Nad bezpečností pak bdí celá řada bezpečnostních systémů včetně sedmi airbagů. Pozici za volantem si najdete ihned, díky možnosti nastavení volantu ve dvou osách a velmi pohodlným sedadlům. Za zmínku dozajista stojí i skvělý výhled z vozidla, a to díky tenkým sloupkům a posunutým zpětným zrcátkům na bok vozu. Po usednutí na zadní sedadla jsem byl mile překvapen prostorem pro kolena. Místa pro nárty a hlavu je pak také dostatek. Na krajních sedadlech nalezneme systém Isofix pro bezpečné uchycení dětských autosedaček.

Zavazadelník

Základní objem kufru činí slušných 380 litrů, po sklopení sedadel druhé řady vzniká téměř rovná ložná plocha s celkovým objemem 1.270 litrů. Díky těmto číslům, tak není problém do auta dostat kočárek či jízdní kolo. Jako nevýhodu beru vysoko položenou nakládací hranu.

Jízda

Pod kapotou námi testovaného exempláře pracuje benzínový dvoulitr o výkonu 110 kilowat, respektive 150 koňských sil. Jednotka pracuje ve spojení s bezestupňovou převodovkou Lineartronic a symetrickým systémem pohonu všech kol. Součinnost těchto dvou technických prvků posílá za normálních podmínek 60% výkonu na přední nápravu a 40% na zadní. Jakmile se podmínky zhorší, systém reaguje okamžitě a upravuje rozdělování hnacího momentu mezi kola přední a zadní nápravy, tak aby docházelo ke stabilní a bezpečné jízdě na všech typech vozovky.  Sto padesát koní pod kapotou pracuje velmi dobře, když potřebujete předjíždět, motor vám nabídne veškerý svůj výkon, při plynulé jízdě se jednotka drží v nízkých otáčkách a nabízí tak velmi kultivovaný projev. Průměrná spotřeba se pohybuje v rozmezí 6,5 až sedmi litrů benzínu. Při jízdě v terénu se pak spotřeba zvedla až k jedenácti litrům. Subaru je zde také pro požitek z jízdy a „Ix Véčko“ v této filozofii obstává s úctou. I přes vyšší světlou výšku jsou náklony karoserie minimální, a tak jsou průjezdy zatáčkami skvělou ale i bezpečnou zábavou. Vůz drží stopu přesně tak, jak řidič potřebuje, odezva od kol je pak okamžitá. V terénu je chování vozu předvídatelné a díky bezestupňové převodovce je jízda v obtížnějších pasážích jednoduší. Mimo zpevněné vozovky přichází vhod světlá výška vozu dosahující hodnoty 22 centimetrů. Oproti konkurenčním crossoverům je patrné, že XV má oprávněné terénní ambice. Vhod přijde přední nájezdový úhel 19,6°, zadní 29,3° a úhel přejezdový 23°. Pohon obou náprav pracuje na výbornou, k rozdělování hnacího momentu mezi kola přední a zadní nápravy dochází v reálném čase, a tak Vás „Ix Véčko” nenechá ve štychu za žádných okolností.

Verdikt

Tento vůz mě velice překvapil, oceňuji, že Subaru nabízí svůj Crossover s pohonem všech kol a nejde stejnou cestou jako konkurence, která často nabízí pohon pouze jedné nápravy. Pro mnoho zájemců může být odrazující cenovka, přestože se cena „Ix Véčka” snížila, pod půl milion se nedostaneme. Každopádně za své peníze dostanete kvalitní a schopný vůz s pětiletou zárukou. Mezi slabší stránky vozu řadím pomalejší infotainment, vyšší nakládací hranu zavazadelníku a krátký sedák. Naopak „Ix Véčko” mě oslovilo světlou výšku, propracovaným pohonem všech kol a jízdními vlastnostmi.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *