Test Škoda Rapid Spaceback 1,0 TSI

Dnes se podíváme na zoubek třetímu nejprodávanějšímu vozu na českém trhu. Jedná se o model domácí automobilky Škoda Auto postavený mezi Fabii a Octavii, to jak rozměry tak i cenou. Řeč je o modelu Rapid, konkrétně se bavíme o verzi Spaceback v atraktivním provedení Monte Carlo s litrovým TSÍčkem o výkonu 70 kilowatt.

Design
Rapid se prodává od roku 2013. Na jaře minulého roku prošel tento model jemným faceliftem, který přináší bi-xenonové světlomety s novým agresivnějším světelným podpisem. Verze Monte Carlo se v našem případě může pochlubit vkusnou kombinací červeného laku s černými doplňky. Parádu dělají i černé disky kol z lehké slitiny o velikosti sedmnácti palců. Testovaný Rapid nabízí funkci Corner, tedy přisvícení do zatáček za pomocí mlhových světlometů. Musím říct, že Rapid Spaceback je sám o sobě pohledným vozem. Pokud navíc disponuje výbavou Monte Carlo, je se na co koukat.

Interiér
Nastupování bude pro vyšší řidiče trochu komplikovanější, překonávat se musí vcelku široký práh dveří. Palubní deska ničím neohromí, každopádně je dokonale ergonomická a přehledná. Absence měkčených plastů odkazuje na nižší cenovou kategorii, stejně tak nižší množství izolačních materiálů. Výbavový stupeň Monte Carlo pak zkrášluje interiér především červeně prošívaným volantem a barevnými lehce sportovními sedadly. Výtku mám k šíři opěradel, díky většímu bočnímu vedení jsem měl problém najít komfortní pozici pro svá ramena. V interiéru je řada odkládacích prostor, klasická schránka před spolujezdcem pojme slušné množství drobností. Do výplní dveří se pak s přehledem vleze jeden a půl litrová lahev vody. Díky úzkým  sloupkům je z vozidla pěkný výhled. Pochvalu zasluhuje i již zmíněný volant, který skvěle padne do ruky, a tak významně vylepšuje celkový dojem z interiéru. Rapid nabízí rozvor o celkové délce 2.590 milimetrů, což je o 13,5 centimetru více než v případě Fabie. Na Octavii pak Rapid ztrácí 7,7 centimetrů. Přední sedadlo jsem nechal nastavené na sebe a i při svých 180 centimetrech mi vzadu zbývá dostatek prostoru pro kolena. Součástí testovaného vozu je i tato nádherná panoramatická střecha či systém Isofix pro bezpečné uchycení dvou dětských autosedaček.

Zavazadelník
Větší rozměry oproti Fabii jsou jedním z důvodů, proč mnozí nakonec sáhnou právě po Rapidu. Jak je na tom však zavazadelník? V základním uspořádání nabízí celkem 415 litrů, tato hodnota je opravdu příjemná. Méně příjemná je výše hrany zavazadelníku, přes kterou je třeba náklad zdvihat. Pokud je třeba převážet rozměrnější náklad, sedadla druhé řady lze jednoduše sklopit.

Jízda
Do této doby se mně osobně jeví Rapid Spaceback v atraktivním provedení Monte Carlo jako ideální rodinný vůz pro mladou rodinu. O to více zklame pohled pod kapotu, kde se nachází pouze litrové tříválcové TSÍčko přeplňované turbodmychadlem o výkonu 70 kilowatt. Výkonově jednotka překvapí, nicméně motor chce vytáčet až téměř k červenému poli. Pokud chcete jezdit spořivě, Rapid to umí přesvědčivě díky průměrné spotřebě okolo 6 litrů. Počítat však musíte s tím, že sedmistupňové DSG se bude za každou cenu snažit co nejrychleji řadit vyšší převodový stupeň. Výsledkem je línější projev a nepříjemné vibrace, které pronikají až do interiéru. Co ale musím pochválit, je uživatelky přívětivé ovládání vozu. Řízení jde pěkně zlehka, odezva od kol není kdo ví jaká, ale i při svižnějším průjezdu zatáčkou máte vůz plně pod kontrolou. Své na tom má i tužší nastavení podvozku, které příjemně drží vůz i při dynamičtější jízdě. Na kvalitních komunikacích budete s takto nastaveným Rapidem naprosto spokojeni. Vrásky na čele přibývají s pohledem na klasické silnice první třídy. Jakmile potkáte větší nerovnosti, podvozek se statečně pere, ale všechny výmoly nestíhá filtrovat úplně přesvědčivě.

Verdikt
Rapid mi během testování jasně potvrdil, že je právem jedním z nejlépe prodávaných vozů na českém trhu. Jako každý i Rapid má své mouchy. Mínusové body tak uděluji za horší odhlučnění kabiny při vyšších rychlostech, sedadla by mohla být na můj vkus o trochu širší a byť se litrový tříválec snažil k lepšímu projevu, chybí objem i výkon. Na druhou stranu mě Rapid oslovil prostorem pro zadní cestující, rozměrným zavazadelníkem, líbivým exteriérem a v neposlední řadě přívětivým řízením.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *