Test Renault Twingo GT – Mrštná lentilka

Malá městská auta se těší své oblibě především u našich lepších poloviček. Menší rozměry karoserie, jednoduchá manipulace a často líbivý a sympatický design má tak své opodstatnění. Tyto předpoklady lze využít i však jiným směrem, než jen stylovým vozem pro každodenní ježdění po městských bulvárech a parkovištích obchodních center. K tomuto kroku se odhodlal Renault již před několika lety, a tak nás v současnosti nemůže překvapit sportovní provedení modelu Twingo.

Design
Renault umí své modely navléknout do líbivých kabátů, výjimkou není ani nejmenší Twingo. Karoserie s celkovou délkou 3.595 milimetrů přináší pohledný design již u klasického provedení. Sportovní „GT“ přidává špetku koření v podobě disků kol z lehkých slitin o velikosti 17″ (design Twin’Run), dvojicí poctivých koncovek výfukového systému, střešním spoilerem ale i rychlými pruhy na karoserii. Přední část vozu možná trochu degraduje celkovou sportovnost vozu. Rozměrné světlomety se sympatickým pohledem sportovnosti nikterak nepřidávají, potěší však integrované LED denní svícení. Z profilu dává Twingo nejvíce na obdiv již zmíněné disky kol, ale i oranžové polepy či umístění kol až do samotných rohů karoserie. Ke sportovnímu vzhledu nejvíce dopomáhá především záď. Zde opravdu Twingo evokuje dojem sportovního vozu, největší zásluhu na tom mají koncovky výfuku, celo prosklené víko pátých dveří ale i oranžový spoiler. Ten navíc efektně zakrývá panty pátých dveří.

Interiér
V interiéru se provedení GT prezentuje především kompletní výbavou, speciálně přidává sportovní hliníkové pedály, hliníkové lišty prahů dveří s označením Renault Sport a látkové čalounění GT s prvky
z umělé kůže. Palubní deska je tvořena primárně tvrdými plasty, ale i celkově líbivými tvary. K dobré náladě na palubě vozu přispívá mimo jiné i bohatá výbava, která vychází z třetího výbavového stupně Intens. Nechybí tak automatická klimatizace, vyhřívání předních sedadel, zadní parkovací kamera včetně zadních parkovacích senzorů, multimediální a navigační systém R-Link Evolution s online připojením (navigační systém TomTom, Bluetooth® hands-free s funkcí audiostreamingu, Tuner DAB, vstup USB a Jack, ovládání rádia pod volantem, výkon 2 x 35 W). Většina příplatkové výbavy je součástí paketů „Pack Techno“ a „Pack Komfort“. Nejdražším příplatkem v ceníku je plátěná shrnovací střecha. Tou náš vůz nicméně nedisponuje. V případě zájmu je třeba připlatit 25.000 Kč. Co se týče prostoru, tak v přední části je prostoru dostatek ve všech směrech. Nejméně prostoru, především pro vyšší postavy, je v oblasti hlavy. Zadní sedadla jsou v případě Twinga připravena pojmout především méně vzrostlé děti, případně dětské autosedačky. Speciální sedadla s integrovanou hlavovou opěrkou nabízejí překvapivě dostatek komfortu. Boční vedení sice není kdovíjaké, tělo však dokáže podržet i při ostřejším jízdním stylu. Potěšil by delší sedák, jenž by dokázal lépe podpírat stehna.

Zavazadelník
Bavit se o praktičnosti zavazadlového prostoru v případě modelu Twingo, není zrovna téma na dlouhý odstavec. Nicméně pro dvojici uživatelů je objem 188 litrů pro denní dojíždění do práce a na nákupy naprosto dostačující. Potěší možnost sklápění sedadel, jenž jsou v poměru 60:40. Maximální objem je po sklopení sedadel druhé řady na hodnotě 219 litrů. Menší objem je způsoben především umístěním motoru nad zadní nápravu. Pod odhlučněnou podlahou tak nehledejme rezervní kolo.

Jízda
Většinu zájemců o nové Twingo zarazí fakt, že po odsunutí přední kapoty se objeví pouze nádoby na provozní kapaliny. Motor je totiž uložen v zadní části pod ložnou plochou zavazadelníku, kde svým výkonem pohání kola zadní nápravy. Ano, Twingo je zadokolka, a tak si s malým „závoďáčkem“ lze řádně zadovádět. V případě testovaného provedení GT se o pohon stará benzínový tříválec 0,9 TCe s výkonem 110 koňských sil. Maximální točivý moment  dosahuje hodnoty 170 Nm.  při 2 000 otáčkách za minutu. Z nuly na sto akceleruje Twingo za 9,6 vteřiny, maximální rychlost se pak zastaví na hodnotě 182 kilometrů za hodinu. V každém případě se zde nebavíme o žádné peprné sportovní jednotce, nicméně Twingo velmi ochotně akceleruje a s dychtivostí malé rakety okamžitě atakuje rychlostní limity. Největší agilitu zažijete při akceleracích v rychlostech do 70 kilometrů za hodinu, poté je patrný maloobjemový původ o třech válcích. Testované Twingo disponuje pětistupňovou manuální převodovkou, verze GT však dává na výběr i dvouspojkovou automatickou převodovku EDC o šesti rychlostních stupních. Oproti manuálu se za automatickou převodovku připlácí 33.000 Kč. Za přítomnost manuálu jsem se nikterak nezlobil, rád si u takových to speciálních vozů řadím sám. Zde v Twingu jsou dráhy řadící páky relativně krátké a přesné, takže sportovní řazení nedělá sebemenší problém. Snížený sportovní podvozek a téměř ideální proporce vozidla stojí za skvělou ovladatelností, zde nedotáčivost nehledejte. Po prvních hodinách strávených za volantem máte pocit jako by jste si pořídili celodenní lístek na motokáry. Přesně takto Twingo akceleruje, brzdí a ochotně vykrajuje i nejprudší serpentiny. Zde doopravdy cítíte odezvu od kol, užíváte si každou zatáčku a chcete víc a víc. Z tohoto nadšení možná až tak neevidujete podvozek, který na horších komunikacích dá pocítit i vaší krční páteři. Schopnost filtrovat nerovnosti je v případě Twinga GT podřazena sportovním zážitkům. Při delších cestách tak vybíráte kvalitní komunikace a se vší snahou se vyhýbáte klasickým českým okreskám. Při týdenním testování jsme se taktéž zaměřili na spotřebu. V průměru si GT s výkonem 110 koňských sil řekne o sedm litrů benzínu na sto kilometrů. Byť i verze GT disponuje módem ECO, většinu času nenachází své uplatnění, výsledná spotřeba nás tak nikterak nepřekvapila.

Verdikt
Samotné Twingo je pohledným malým společníkem, verze GT přidává špetku ostrých papriček jak v oblasti designu tak v projevu benzínové jednotky. I nadále zůstává tato mrštná „lentilka“ vhodným vozem pro každodenní ježdění, navíc ale dokáže potěšit i svým jízdním projevem. I Twingo má spoustu chybek, ty jsou ale v případě provedení GT tak trochu na vedlejší koleji. Zde si užíváte zrychlení, odezvu od kol, mrštnost a precizní ovladatelnost.

  • Průměrná spotřeba: 7,0 l/100 km
  • Cena testovaného modelu: Již od 375.900 Kč
  • Celkové hodnocení: 90%

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *