Test Renault Captur 1,3 TCe S-Edition: Jen tak dál!

Usednout za volant Capturu jsem měl během roku možnost hned několikrát. Když na trh vstoupilo provedení S-Edition neváhal jsem ani vteřinu a ihned jsem si do kalendáře zapsal tento velmi zajímavý kousek. Vzhledem k tomu, že začátkem roku jsem testoval provedení Initiale Paris, tedy nejluxusnější provedení, má očekávání vzhledem ke komfortu a výbavě nebyla tak veliká. U provedení S-Edition jsem se těšil především na jednotku, jenž pracuje pod kapotou. Tento modrý krasavec má totiž jednu výjimku a tou jest benzínová jednotka 1,3 TCe s maximálním výkonem 150 koňských sil. Jak jsem byl spokojen s motorem ale i podstatou vozu na konkurenci nabitém poli malých crossoverů naleznete v následujících odstavcích.

Design
Musím říct, že prví provedení Capturu mi nepřišlo tak designově povedené jako současná generace. Stačilo málo a z průměrného vozu se vyklubal crossover, jenž stojí za mnoha kladnými pohledy a komentáři kolemjdoucích. Tím málo co dopomohlo k líbivějším tvarům, jsou především přední světlomety s technologií LED Pure Vision a designové „céčka” LED denního svícení v dolní části nárazníku. Z profilu nejvíc poodhaluje Captur svojí přítomnost k malým crossoverům (délka vozu 4.122 milimetrů), přední partie totiž svým vzhledem evokují pocit daleko většího vozu. Na zádi pak mimo jiné zaujmou tvarově originální světlomety a mohutný plastový nárazník, jenž oceníte především při každodenním provozu ve městě. Captur se rozhodně netají touhou podobat se vozům kategorii SUV, a tak plastové doplňky nalezneme na bocích karoserii, nad podběhy kol ale i na předním nárazníku. Kromě vizuální atraktivity dodávají plastové doplňky vozu na praktičnosti. Pokud se zaměříme konkrétně na provedení S-Edition, oko potěší dvojbarevná kombinace laku karoserie, pohledné disky kol z lehkých slitin 17″ (design Filante, černé s diamantovým efektem) a stříbrné plastové doplňky karoserie.

Interiér
Byť se na první pohled Captur neshoduje s žádným jiným vozem francouzské automobilky, věřte že vyrostl na základech malého hatchbacku Clio. Od úspěšného kolegy si Captur kompletně přebral architekturu interiéru a vlastně i kompletní výbavu. Po otevření dveří vás tak v případě znalosti modelu Clio nic nepřekvapí, nicméně interiér působí v první řadě originálně a nápaditě. Taktéž nezastírá svůj záměr oslovovat především naše lepší polovičky a mladé rodiny. Palubní deska nabízí jednoduché linie, které přinášejí celkově přehlednou koncepci řidičovy zóny. Středový panel taktéž nikterak nevybočuje z především ergonomického zaměření. Potěší však kvalitní zpracování a řada originálně tvarovaných doplňků. Zdařilým příkladem může být kaplička přístrojového štítu, prostorný šuplík před spolujezdcem, který se doopravdy otevírá jako šuplík na skříňce. Vypadá zdařile, každopádně při účasti spolujezdce se šuplík nepotkává s přílišnou praktičností. Největší plus si z interiéru odnáší především kůží obšitý multifunkční volant, který padne do ruky jako ulitý. Prošívání volantu koresponduje s ostatními doplňky, jenž jsou u verze S-Edition vyvedeny v modré barvě jako lak karoserie. Tyto doplňky se pak zásadně starají o celkově pozitivnější náladu na palubě. Výbavový stupeň S-Edition je postaven na nejvyšším výbavovém stupni Intens. Po shlédnutí ceníku tak nepřekvapí řada komfortních prvků. Zároveň se však musí počítat s cenou kolem půl milionu korun. Naštěstí již není třeba připlácet za každou maličkost. Kdo chce, může si dopřát speciální metalický lak. Ten pořídíte za příplatek 14.500 Kč a rovnou si můžete zapsat název laku, jenž máme k dispozici na testovaném Capturu. Jedná se o lak s označením „Modrá Iron” a k provedení S-Edition se náramně hodí. Z další příplatkové výbavy mohu zmínit kožené čalounění sedadel s vyhříváním (25.000 Kč), panoramatické střešní okno (13.000 Kč) či asistenty v podobě zadní parkovací kamery a

senzorů (5.000 Kč). Všechna ostatní výbava je již součástí startovací ceny, která se přehoupla přes 400.000 Kč. Nechybí zde tak LED denní svícení, přední světlomety LED PURE VISION, automatická klimatizace či multimediální a navigační systém R-Link evolution s audiosystémem Bose o sedmi reproduktorech včetně subwooferu (výkon 4 x 35 W). Největší pochvalu zasluhují především skvěle účinné LED světlomety, které dokáží svým výkonem podstatně zvýšit komfort a bezpečnost vaší jízdy za horších světelných podmínek. Co se týče funkčnosti multimédií, navigační systém osloví spíše svojí jednoduchostí nežli kdovíjakou rychlostí a grafickým zpracováním. Pokud však potřebujete rychle najít cílovou destinaci, systém pracuje spolehlivě. Verze S-Edition zkrášluje interiér i originálním čalouněním sedadel, které opět modrým prošíváním korespondují se zbytkem interiéru. Sedadla nenabízejí žádný sportovní charekter, nicméně boční vedení dokáže alespoň částečně podržet tělo při ostřejším průjezdu zatáčkou. Potěšil by však delší sedák. Podpora stehen je podprůměrná a především delší řidiči budou rozladěni. S prostorností v přední části kabiny to není až tak špatné, prostoru zde není na rozdávání, ale místa pro kolena u středového panelu je dostatek, nad hlavou je situace obdobná. Bohužel zadní sedadla jsou určena pouze pro děti či méně vzrostlé jedince. Jedním z hlavních důvodů je opravdu skromný rozvor, který dosahuje délky 2.606 milimetrů. Posez zde není špatný, každopádně s prostorem budete bojovat. Největší smysl tak Captur dává především mladé rodině s dětmi v autosedačkách či starším ročníkům, jenž občasně vezmou vnoučata na výlet.

Zavazadelník
Jak již bývá u malých crossoverů zvykem, design a styl převládá nad samotnou praktičností. Není tomu jinak ani u testovaného Captura. Nejenže zadní cestující budou mít po delší cestě pohmožděná kolena. Před samotnou cestou budou muset uskromnit výčet zavazadel. V základním uspořádání naložíte do zavazdelníku náklad o celkovém objemu 377 litrů. Po odsunutí lavice zadních sedadel se objem zvýší na 455 litrů. Sedadla druhé řady lze alespoň sklopit a umožnit tak převoz delších a rozměrnějších zavazadel. Největším neduhem vozů této kategorie je výše nakládací hrany, která se v případě Capturu vyšplhala až na 732 milimetrů.

Jízda
Jízdu s Capturem v provedení Initiale Paris mám stále v paměti. Oslovil mě vyšší posez , komfortně naladěný podvozek a skvělá ovladatelnost v městském provozu. Verze S-Edition tato pozitiva přejímá bez jakékoliv změny. Navíc ale přidává podstatnou perličku. Tou jest nový benzínový motor, jenž rozšiřuje nabídku a zároveň tvoří její samotný výkonový vrchol. Pod kapotou totiž pracuje čtyřválcový turbomotor 1,3 TCe o výkonu 150 koňských sil. Záhadou je, proč stále tato jednotka není součástí nabídky v oficiálních cenících. Na stránkách importéra tak je k sehnání pouze verze S-Edition s klasickým TCe o výkonu 90 koňských sil. Doufejme, že v následujících týdnech se situace změní, protože tento kousek stojí minimálně za pozornost v době neustálého snižování objemu nabízených jednotek. A jak vlastně jezdí? Ke sportovnosti má samozřejmě hodně daleko, spíše bych zde mluvil o příjemném dynamickém svezení. A o to asi nejvíce jde v případě malého crossoveru. Verzi S-Edition asi málokdo bude trápit na polních a lesních cestách, a tak potenciál 150 koňských sil využijete především na okresních cestách. Jednotka potěší

především svojí živostí v rychlostech do 100 kilometrů za hodinu. Maximální udávána rychlost se zastaví na hodnotě 205 kilometrů za hodinu. Na stovku jsme se dostali při měření za solidních osm vteřin a pár desetinek. Překvapivě živá jednotka pracuje ve spojení s pětistupňovou manuální převodovkou, která k zábavnosti přispívá podstatně více než automat. Chod řadící páky nepatří k těm nejpřesnějším, po pár desítkách kilometrů si však v pohodě zvyknete. Podvozek dokáže i v případě sedmnáctipalcových disků obutých do pneumatik Nokian filtrovat i větší nerovnosti. V případě horších podmínek na vozovce se musí počítat s občasnými dorazy tlumičů a následným zvukovým přenosem až do kabiny. Podvozek ale překvapivě dobře zvládá i dynamičtější projížďky, počítat se musí s náklony karoserie. Zde proti sportovnosti hraje světlá výška vozu v hodnotě 17 centimetrů. Na druhou stranu se díky ní do vozu velmi příjemně nastupuje a je z vozu bezpečný výhled, který oceníte především při každodenním provozu ve městě. Součástí verze S-Edition je otočný ovladač, kterým můžete zcela deaktivovat stabilizační systém. Pokud se budeme bavit o průměrné spotřebě, je třeba zmínit, že standardní Captur má své výkonové maximum na devadesáti koňských silách. U verze s 60 koňskými silami k dobru se musí počítat se spotřebou v rozmezí 7 až 8 litrů dle těžkosti vaší pravé nohy.

Verdikt
Modernizovaný Captur svým sympatickým vzhledem dokáže zaujmout i v tak přeplněném segmentu, kterým jsou malé crossovery. V případě verze S-Edition je kromě atraktivního designu hlavní předností pohonná jednotka. Benzínová třinácstistovka naladěná na 150 koňských sil dokáže příjemně pobavit a s malým Capturem i překvapivě zacvičit. Po týdenním testování jsi u mě tenhle modrý fešák udělal velmi dobrou vizitku, jen škoda vyšší pořizovací ceny a menších užitných vlastností.

Průměrná spotřeba: 7,5l/100 km

Cena testovaného vozu: od 427.000 Kč (dle aktuálního ceníku)

Celkové hodnocení: 95%

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *